Logi Sisse

Teata kohatust postitusest - moderaator@delfi.ee
Halb kogemus
Rail Balticu mõttetus
 
njahh 05. märts 2017, kl 10.24
kust otsast on praegune maailm noorte endi ehitatud? Tänapäeva noored peavad leppima maailmaga, mille on nende jaoks kokku pannud tänased 50-nesed. Tänased noored ehitavad maailma omadele lastele ja lastelastele.
Paraku on häda selles, et võimu juures on just keskealised onud-tädid, kes noortele veel suurt sõnaõigust ei anna ja toimetavad valdavalt oma rahakoti täitmise nimel. Ja siin pole vahet, kes parasjagu võimul on, eesmärk on neil ikka üks.
 
seda et 05. märts 2017, kl 10.31
reformikad olid ju tatikad.
see üks näide.
ega need seal keskerakonnas ka vanad pole.
 
just 05. märts 2017, kl 10.40
reformikad on ju noorte edukate partei. nende suund oligi see lõputu tarbimishullus ja sellega näidata, kui hästi me elame.
kes asemele tulid?
Repinski ja Reps ja Kadri ja Oss ja ................ jälle noored ja just sellepärast ei muutu mitte midagi.
 
Lehte 05. märts 2017, kl 12.51
Kui siin läks kultuurisoovituste ( žila, bõla...) jagamiseks, siis üks minu lemmik teile lugemiseks: Tor Nørretranders "Helde mees". Kui eestlane just peab end pidevalt naabriga võrdlema, siis motoks võiks olla näiteks "Naabrist heldem!" või lisage siia ise veel sobivaid mõtteid. Mõtteid, mis oleks vähem autopargikesksed, tolmuimeja-võimsuse-kesksed, puhkusereiside-arvu-kesksed.
Kui lugesin Valdur Mikita 25. veebruari mõtteid, tundus mulle, et partidele on väheke liiga tehtud!
 
njahh 05. märts 2017, kl 14.40
reformikad polnud mingid tatikad. Reformi ja tema ideed pani paika Siim, seda joont ajas edukalt edasi Ansip ja hambad risti püüdis sama teha Rõivas. Temal see enam ei õnnestunud ja ta oli sunnitud troonist loobuma.
Ratas on saanud pärandiks Savisaare ideed ja vaated, mida ta nüüd mõnevõrra reformida üritab. Ka kõik teised parteid tuginevad just sauruste ideedele ja arendavad suurel või vähemal märal edasi neidsamu ideid.
Et ühe või teise ligidusse noored hoiavad, ei muuda asja olemust.

Tänastel noortel (kuni 30) pole olnud mingit reaalset võimalust ehitada omaenda riiki. Ammugi pole neil - nagu meil teistelgi - suurt sõnaõigust RB osas. Vastastest sõidetakse lihtsalt teerulliga üle ja kogu lugu.

Vanemlae eidele ütleks, et kilekotid ei ole noorte leiutis. Kahjuks on poes kaupade pakendamiseks veel vähe alternatiivseid võimalusi. Küll aga olen täheldanud, et alternatiive kasutavad just pigem noored. Vanemad eided pakendavad iga piima ja kohupiimapaki eraldi kotikesse...
 
RaudBetoon 05. märts 2017, kl 15.38
kiire raudtee Raplasse ja Pärnusse on kindlasti kasulik nendele linnadele ja üsna kindlasti aitab arendada Eesti-Läti majanduslikku suhtlust. kas ta ka majanduslikult end ära tasub, on muidugi kahtlane, aga öelda, et teda üldse vaja ei ole, on ka liiast. kindlasti on see raudtee konkurendiks vene laiusega raudteele ja võimaldab näiteks vägede kiiret liigutamist sõja korral. seega on see raudtee pinnuks silmas eelkõige venelastel ja imelikul kombel ka tartlastel. just viimased pasundavad siin eestimaa pooleks jagamisest, aga kui jutt läheb Tln-Trt kiirteele, siis selle poolt ollakse kahe käega. ometi on ka kiirtee täpselt samasugune eestimaa poolitaja, kui kiirraudteegi. mõlemad peavad olema kahelt poolt taradega piiratud. sellised kahepalgelised "looduskaitsjad" on minu arust naljanumbriks siin foorumis. üks tara on hea ja õilis, teine on aga vaenuliku euroopa sünnitis.
 
njahh 05. märts 2017, kl 18.37
Äkki tartlased hakkavad protestijatena silma seepärast, et selles linnas elab kõige rohkem loodusteadlasi, kes on pädevad keskkonnakaitselistel teemadel sõna võtma?

Ja kahe suure ülikooli teadlastebaas on ka see, miks Tartul on tarvis kiiret ühendust välismaailmaga. Pärnu puhul võib vajadus tekkida vaid suvel, kui Soome penskarid suvitama tulevad, aga Rapla vajadusest ma küll aru ei saa. Rapla ei võida suurt midagi, pigem kaotab ja muutub Jõgeva sarnaseks raudteelinnaks.
 
votvot 05. märts 2017, kl 18.54
ja jõudsimegi kohale - soome penskarid tulevad suvitama ja puhkama.
nemad saavad seda endale lubada, aga eesti penskarid enamuses ei saagi saama.
aga rb on vaja.
seepärast tegelikult polegi seda rb vaja. on vaja vaid oma riiki ja õigeid tugevaid juhte, kes ei lömita ja kooguta võõraste heaks, vaid tegutsevad omaenda KODU/rahva ja maa/ heaolu nimel, õiguste nimel ja terve elukestva tuleviku nimel.
 
vanem eit 05. märts 2017, kl 19.35
kle njahh
mis sul viga on, et minu kirjutatust aru ei saa?

mis vahet seal on, kes valitsuses on, noorte asi on, kui ei meeldi, vastu hakata, tegusid teha, sõdida kui vaja. nagu see aegade algusest on olnud, igal pool maailmas. iseasi, kui ei oska, kui ei julge, kui meeldibki nii, siis polegi midagi teha. nende tulevik, nende ämber.
mida vana inimene teha saab? plakatiga tänavale minna? eks sa mine, nagu see kedagi huvitaks.
 
vanem eit 05. märts 2017, kl 19.41
veel njahhile
mis pakendamisse puutub, siis sel teemal su poolt kribatud on nii idiootne, et ei viitsi vastatagi. nii palju, et see, kelle järgi sa luurad ja uurid, kas kohupiimapakk on eraldi kilekotis, see pole mina, ajad mu kellegagi segamini.
 
njahh 05. märts 2017, kl 23.56
kle, vanem eit, sa oled ikka tola, mis tola. Mis pagana pärast võtad sa omale sellise nime, kui ei talu sellenimelist üldistamist?
Kust mina tean, mida sina teed või tegemata jätad. Mina rääkisin üldiselt: pigem on vanemad inimesed need, kes kilekotitavad, noored kasutavad võimalusel ökokotte ega topi arbuusi kilekotti.

Ja kui võtta üle sinu suhtumine - pärast mind tulgu või veeuputus - siis oleks targem oma suu üldse kinni hoida. Ah et las nooremad õiendavad, sõdivad ja võitlevad, vanem eit aga kiidab takka sellele, kes parasjagu võidumees tundub olevat... Pesueht konformism. Just sellise suhtumise tõttu saavadki sigadused toimuda.
Mis tähtsus on inimese eal, kui tal on mõistus, teadmised ja kindel seisukoht, mida ta ka kaitsta julgeb?
 
vanem eit 06. märts 2017, kl 00.25
Mis see sinu asi on miks mingi nimi võetakse?! Ikka ehtne imbetsill oled!
 
vahelepõige 06. märts 2017, kl 09.36
Sinu unistused ei pruugi kattuda noorte unistustega - kirjutas vanem eit.

Nii ongi. Ka minu lapsed on kosmopoliitsed ja neile meeldib avatud maailm. Nad ei taha ääremaastuvat Eestit, vaid avatud Eestit.
ex-riigiametnik 06. märts 2017, kl 10.15
*RaudBetoon* kirjutas "võimaldab näiteks vägede kiiret liigutamist sõja korral" - tänapäeva sõda ei käi nii, et hakatakse lihtsalt mingite soomusmasinatega üle piiri trügima ja jäetakse vastasele aega oma vägesid koguda ja edasi-tagasi liigutada.
Tõenäoliselt algab see asi pigem nii: üks raketirünnak teatud punktidesse - piisab ka mõnest mehitamata droonist - paar neist sihtpunktidest on RailBalticu rööbastel - ja hops! pole enam mingit vägede liigutamist mööda raudteed, sest seda raudteed enam nii üleöö ei remondi, nagu vana kitsarööpalist. Jah, oleme kõik lugenud, et Vabadussõja ajal oli soomusrong kõva tegija (nii kitsarööpalised kui ka laiarööpalised), AGA SEE OLI 100 AASTAT TAGASI!

Nii et sõjaoht pole tõesti argument, mida RailBalticu kasuks tuua, pigem vastupidi.
 
vanem eit 06. märts 2017, kl 10.34
njahhile siis veelkord ja viimast korda.
keegi siin mainis, et mis tähtsust on siinsel pseudonüümil. tõepoolest. et kui panen nimeks beemot, siis olen kindlasti kass meistrist ja margaritast ja kui kriban nimelahtrisse karu, siis sina räägidki nagu ehtsa karuga või? ja oma nimi, mis tähendab? mingit tühisust või?

mis ma veel öelda tahtsin, et sina võid ju lapse järgi joosta padi näpus, nii igaks juhuks, et kui kukub, hea kohe alla panna, aga loodusseadusega on see nii ehk naa vastuolus. oma tarkuse ja elutarkuse võid pista sinna kuhu päike ei paista, seda ei vajata. nii see elu juba kord seatud on, lepin sellega.
mina võtan maailma just sellisena nagu ta on. nojah, auru võib ju välja lasta.

teen sulle puust ja punaseks, et ongi alati 2 poolt: punased ja valged, sakslased ja venelased. kummal poolel sinu arust õigus siis oli? et kumma poole poolt peaks siis nagu olema ja vaidlema ja kus sa näed selle mõtet? ka praeguses vaidluses sinuga, mis mõte sel üldse on. mingit tõde ajame siin taga või? see on igal ühel oma, igaüks usub oma ideoloogiasse. bamile mindi ka suure hurraaga ja sai siis seda keelata või?
ex-riigiametnik 06. märts 2017, kl 10.59
Üldse on hämmastav, milliste õhku täis väidetega Rail Balticu kasuks välja tullakse.
Kõik tasuvusarvestused on väga umbkaudsed. Praegu on teada ainult see, et eelmisel aastal vedas Eesti Raudtee umbes 12 miljonit tonni kaupa - aga seda mitte ainult põhja-lõuna suunal, vaid üldse kokku Eesti pinnal, s.h. ka ida-lääne suunal Venemaale.
Ja selleks tuli meil peale maksta 12 milli riigiabina. Lisaks sai Eesti Raudtee kümmekond milli reisijateveo eest, suuremas osas samuti Eesti riigilt, aga see ei tule praegu arvesse.
Selle kaubaveo kulu sees on ka praeguse raudtee hooldus, mis on oluliselt odavam kui tulevase RailBalticu hooldus, sest tegemist on lihtsamate ja kergemate raudteekonstruktsioonidega kui kavandatava RailBalticu omad.

Ja juba praegu, selle riigiabiga ja selle odavama hooldusega raudteega on veotariifid nii kõrged, et väga suur osa kaubast veetakse rekkadega rahalise kokkuhoiu eesmärgil. Kui kõrgeks lähevad need veotariifid veel siis, kui tehakse see superpeen ülikallis RailBaltic? Või hakkame meie seda hinnavahet kinni taguma, igavesti, kuni see lõpuks keelatud riigiabiks kuulutatakse, nagu Estonian Airiga läks?
Muuseas, ega kaupa ei veeta niikuinii üle 120 km/h, see pool tundi võitu Eestimaa pinnal 160 km/h puhul ei tasu end ära, sest niikuinii peab alg- ja lõppjaamas ootama oma järjekorda, et mitte sattuda kohakuti reisirongide ja muu jamaga. Nii et kaubale pole vaja ülikiiret raudteed, talle aitab ka olemasoleva tugevdamisest ja kaasajastamisest.

Jah, olen kuulnud, kuidas lubatakse, et "kohe-kohe tehakse seadus, mis teeb muud transpordiliigid nii kalliks, et vedajatel ei jää muud üle, kui kaupa Rail Balticuga vedada". Kahjuks on see ikka ja jälle ainult lubadus ja seda ei tasuks võtta tõsisemalt kui teisi poliitikute lubadusi (a'la viie rikkama riigi hulka jt.) Ja oleme näinud seda meie tarkade majanduspoliitikute "kallimaks tegemise" meetodit näiteks alkoholiaktsiisi puhul - leitakse kõrvaltee, ostetakse Lätist. Eesti ei asu võtmepunktis keset Euroopat, ka Eestist annab kauba kõrvalt mööda suunata. Ja tee siis oma superhüper-megaraudteega mida tahad . . .
 
RaudBetoon 06. märts 2017, kl 19.20
see, et Eestis tähendab raudtee ühte magistraali, ei tähenda, et see ka euroopas nii oleks. näiteks saksamaal läheb igasse tõsiselt võetavasse tehasesse oma raudtee. see aga tähendab, et kogu kaupa ei ole mõtet autodega vedada, sest rongiga on odavam. ehk mäletatakse veel aega, kui soome ja eesti vahet käis vaid üks õnnetu paat ja sellest oli küll. nüüd on aga reisjate mahud ja kaubavood järjest ja järjest kasvanud, sest on võimalus sisuliselt suvalisel ajal praamile astuda ja soome sõita. seega, ka võimalus ise juba loob täiendavat käivet. see ei tule küll kohe ja korraga, aga tasapisi. näiteks saab raplast tallinnasse tööl käimine igati mõistlikuks tegevuseks, kui sa poole tunniga oled kesklinnas. seepärast võib raplas elamumaa hakata tasapisi kallinema, sest tekib nõudlus. pärnust enam ilmselt tallinna tööle pole mõtet käia, aga vajadusel on seegi võimalik. ise näiteks enam tartusse autoga ei sõida, kui rongid juba alla 2 tunni käivad. kui veel paarkümmend minutit kuskolt kokku hoiaks, siis ei oleks ka buss enam alternatiiv.
mis aga sõjalisse otstarbekusse puutub, siis ma ei usugi, et siin mingiks rakettidega lööminguks läheb, aga venelased on krimmis ja ukrainas näidanud kuidas nad asju ajavad ja selle vastu aitab kiire reageerimine küll. kui sul ikka vähem, kui ööpäevaga on tankid poolast ja saksamaalt piiril, siis vaevalt ka venelased sinna kiiremini jõuavad. heidutavaks jõuks on juba see, et neil on VÕIMALUS siia kiiresti jõuda.
 
Raudbetoonile 06. märts 2017, kl 21.25
13.detsember Riigikogu stenogrammist, ökonomist Endel Oja Rail Balticu riigikaitselisest väärtusest:
Jah, pigem vastupidi. Julgeolekulist väärtust ma ei näe siin absoluutselt mingisugust, sest sõjatingimustes raudteed kasutada ei saa, see on üheselt selge. Peipsi tagant lastakse suvalise kaliibriga raketiga mingi kümne minuti jooksul selle olulised punktid puruks. Teiseks, sellise megakehandi paigutamine Eesti 1/3 peale, kus on 80 auku – härra Laaneots oskab siin paremini öelda, kas see on Eesti riigile kasulik või mitte. Mina väidan, et see pärsib Eesti riigi kaitsevõimet, kui me just ei pane nagu esimese maailmasõja ajal püssimehi laskma seal n-ö kehandi peal märki. Nii et riigikaitseline mõõde puudub sellel täielikult.
 
RaudBetoon 06. märts 2017, kl 22.23
sa räägid sõja olukorrast, mina aga sõjale eelnevast olukorrast. ükski sõda pole siiani alanud lihtsalt lambist, ilma ettevalmistuseta. sellised ettevalmistused võtavad aega nädalaid - ka venelastel. vot see on see aeg, kus saab tanke tuua. ka sellise otsuse vastuvõtmiseks on mune vaja, mida enamasti meie poliitikutel ei ole. sõda ise on ilmselt käib kiiremini, aga selleks need tankid siin ongi, et venelastel ei tekiks tahtmist seie ronida. ka majanduslikult täiesti mõttetu saaremaa süvasadam on pigem strateegiline sõjasadam, sest saart on mandrist lihtsam kaitsta. katsu sa aga leida poliitikut, kes seda avalikult tunnistaks, sest see ei ole kombeks.
 
ühe käega lammutavad, teise käega ehitavad 06. märts 2017, kl 23.07
vaat ei saa aru sellest, et miskile tegelasele tundub äkki, et lammutame selle asja maha, seda pole vaja, teeme teisiti.....
samas mõne aja pärast arvab keegi, et just sinnasamasse on vaja kindlasti sama asi püsti panna, et seda on koledasti vaja kohe ja kindlasti.
tõmmati raudtee maha haapsalu suunalt...nüüd on seda aga jälle vaja. samas kogu rööbastik anti kellelegi maha müüa.
kas mõisakülla käib rong täna? kunagi kindlasti käis.
lõuna-eestis ka pandi algul kiiruga mingi osa kinni, siis jälle avati uuesti.
mida sedasi tõmmelda ja laristada, ma aru ei saa.
justkui pubekad, kes ei tea mida tahavad.

samamoodi on maha tõmmatud täiesti tugevaid ehitisi ja asemele tekitatud mingeid imelikke ja lausa koledaid läikivaid monstrume.
kui see on majanduskasv, siis no, see on kilplaste mäng, mitte muu.
see on mõttetu raha tuulutamine ühe taskust teise taskusse ja vahepealt pudeneb mujale kah veel.
see on ilusa jutu varjus koti pähe tõmbamine ja tillika tegemine, et raha liiguks enda suunas.
"naabriplikas" on Kröösman see tegelane, kes ilusasti selle tegevuse välja mängib.
ex-riigiametnik 07. märts 2017, kl 09.08
RaudBetoonile: Raplasse ei pidanud ju RailBalticu peatust tulema, Eesti piires on peatused ainult Tallinn ja Pärnu, mis Raplast Tallinnasse töölekäimisest sa räägid? Seda saaks siis, kui ajakohastataks senist raudteed, mitte ei ehitataks meile Rail Balticut.
 
Lehte 10. märts 2017, kl 15.44
"Tegelikult on puud ja põõsad osa meist, on meie kehaosad, ainult et nad on meist kaugemal kui käed ja jalad, nii et võime hakata uskuma /.../, nagu võiks oksad ja tüved meie küljest ära raiuda, ilma et meiega midagi juhtuks." (Jaan Kaplinski)
"Mitte aina kasvada, kuigi saaks. Mitte hävitada teisi liike, kuigi oleks võimalik.Kasutada omi lihaseid,kuigi ei pruugiks.
Väga imelik soovitus.
Ons sel vähimalgi määral lootust?" (Kalevi Kull)
 
L 11. märts 2017, kl 21.50
Võrdluseks pesupulbrireklaam, mis tõotab eemaldada sinu riietelt vereplekid.
Kui sinu riietel on vereplekid, ei ole pesupesemine võib-olla sinu suurim mure.
Saate aru.
 
L 12. märts 2017, kl 17.37
Küsime, kus elavad RB eestkõnelejad ise. Kas avaneb nende kodust sütitav vaade tehnoväljadele või on see paik pigem puude, parkide ja koguni metsade vahel?
Kas eraomandi puutumatust peetakse iseenesestmõistetavaks?


Kas on arukas siis, kui keskkond on hinge vaakumas, tasakaalu veel enam ohustada?
 
Kahepaleglised vastased 12. märts 2017, kl 17.51
Olgem siis vastu RB-le kui sellisele! Praegune vastukampaania on suures osas hoopis selline, et RB Pärnu trass on paha, aga kui saaks sama asja 140km pikemale Tartu trassile rajada, vat küll siis oleks hea! Lollus! Ja seda kõike peidetakse hoolivuse ja Eesti ühtse arengu eest võitlemise sildi taha! Kuhu jäävad siin majanduslikud, keskkondlikud argumendid?? Muretsetakse ainult Tartu ja Kagu-Eesti kolgastumise pärast!
 
just 12. märts 2017, kl 20.09
Küsida tuleks ka mis rahade eest need nn vastased tegutsevad.
 
Raepeldik 06. november 2019, kl 16.24
Ei noh uus terminal pole midagi ütelda! Peaaegu nagu Dubais, nüüd on veel mõned pilvelõhkujad puudu ja ehk leiab ka maksuvõimelisi kliente, kohalik matsirahvas vaatab pealt, näpp suus Igatahes.küll siis hakkab neid hiina siidiusse meil mööda seda uhket rada veerema lausa vagunite viisi. Ja saavad ka piimaautod hakata vägevamalt Pärnu toidupoodidesse jogurteid vedama Tõesti sellest saab Mall2 T Pagulasi hakatakse vedama kui võetakse immigrantide solidaarsusklausel kasurusse. Kui ainult puurmasinad raputavad selle peldiku laiali siis hakkavad Brüsseli ametnikud rongiga 32 tundi kiiruga tööl käima Pealegi on see mõttetu ja KÜLM klaaskauss kas lume langenud lehtede või pori peidus enamik ajast lumehelbekestest arhitektid ei oska raamist väljaspool mõelda Noh kõigepealt oli peruulaste tehtud esialgne projekt, kus oli jube palju klaaspinda. kui siis meie insenerid arvutasid välja küttekulud, lõi see otsustajatel ja tellijatel põhja alt See on väga ülev tunne meie külast Tallinna sõites tulla rongist välja nii uhke liumäe keskel nagu pildil Ning seal see islami keskus kohe lähedal ka, paarsada meetrit , siis neil hea kogunemiskoht ja pärast vedelemise koht. Preaegu ka peale palvust on bussis 30 musta meest ja päris kõhe on ainuke valge naine olla Kas se rong hakkab sõitma sealt ülewalt nagu ameerika mäelt alla See uus rootsi kliimavõitleja paneb asjad seisma varsti. Ainuke lahendus, et neile rongidele pannakse purjed ja hakkavad tuuleenergial liikuma. Pole tuult, pole liiklust. Ilmaennustused saavad tulevikus palju vaatajaid juurde Jaama nagu eriti ei olegi ainult hästi suur trepp üle raudtee kuigi trepp võib ka loomadele olla Oli kunagi muinasjutt kuidas kuningas kuupeale kippus. Nüüd tuleb vol 2 teekond Peetruse juurde See kasvuhoone on sama perspektiivne nagu Mäo risti bussijaam Lennukid lendavad, laevad liikuvad, rongid tulevad, lähevad, hakka kas või uskuma kuhu jääb siis matsi põhiline transport trr ja noo siis peab ta valama pronksi ja postamendile raekoja platsile Äkki saab kuiva jalaga Ülemiste keskusest T1 minna? Selleks ta vist tehtud ongi Huvitav kuidas need eskalaatorid meie välisõhus aastaringselt töökorras püsivad, eriti kui varikatuse alla hakkab tuulte ja tormidega küll vihma, lund ja jäidet sadama
 
Arvamus1 06. november 2019, kl 17.42
Millel.siis nagu mõte on? Eestlase mõte sellest kaugemale ei jõua kui et ostab mingi autoromu ringi kärutamiseks kasvõi täis peaga. Kõik uued teed ja raudteed eriti on pahad, sest tema kodule need lähedusse ei jää. Oma auto ikka ainus hea vahend ja siis kutma et tln-trt maantee on surmatee. Sellele nagu ei tule, et see raudtee võib oluliselt våhendada maanteede koormatust?
 
Veel 06. november 2019, kl 17.45
Argumendid vastu on umbes et tuttav põder ei pääse siis enam tesipoole metsa et teda seal maha lasta. Irw
 
Paha ja mõttetu 07. november 2019, kl 00.05
on kõik uus penskaritele:)
Lisa postitus
Autor:
Sinu e-posti aadress:

Selleks, et lisada oma postitusele pilt, video või pildialbum, kopeeri postituse väljale pildi, video või albumi aadress.

Näiteks:
  • http://pilt.delfi.ee/picture/2715753/
  • http://video.delfi.ee/video/vRze7Wd9/ või http://www.youtube.com/watch?v=KF0i_TyTtyQ
  • http://pilt.delfi.ee/album/170457/
Pane tähele! Lingid on aktiivsed ehk klikitavad ainult sisse loginud kasutajate postitustes! Lisada saab vaid Delfi Pildi fotosid või albumeid ning Delfi Video või Youtube'i videoid! Fotod, galeriid või videod on nähtavad ainult sisse loginud kasutajate postitustes!
Lisa postitusele link, pilt või video!