Üldse on hämmastav, milliste õhku täis väidetega Rail Balticu kasuks välja tullakse.
Kõik tasuvusarvestused on väga umbkaudsed. Praegu on teada ainult see, et eelmisel aastal vedas Eesti Raudtee umbes 12 miljonit tonni kaupa - aga seda mitte ainult põhja-lõuna suunal, vaid üldse kokku Eesti pinnal, s.h. ka ida-lääne suunal Venemaale.
Ja selleks tuli meil peale maksta 12 milli riigiabina. Lisaks sai Eesti Raudtee kümmekond milli reisijateveo eest, suuremas osas samuti Eesti riigilt, aga see ei tule praegu arvesse.
Selle kaubaveo kulu sees on ka praeguse raudtee hooldus, mis on oluliselt odavam kui tulevase RailBalticu hooldus, sest tegemist on lihtsamate ja kergemate raudteekonstruktsioonidega kui kavandatava RailBalticu omad.
Ja juba praegu, selle riigiabiga ja selle odavama hooldusega raudteega on veotariifid nii kõrged, et väga suur osa kaubast veetakse rekkadega rahalise kokkuhoiu eesmärgil. Kui kõrgeks lähevad need veotariifid veel siis, kui tehakse see superpeen ülikallis RailBaltic? Või hakkame meie seda hinnavahet kinni taguma, igavesti, kuni see lõpuks keelatud riigiabiks kuulutatakse, nagu Estonian Airiga läks?
Muuseas, ega kaupa ei veeta niikuinii üle 120 km/h, see pool tundi võitu Eestimaa pinnal 160 km/h puhul ei tasu end ära, sest niikuinii peab alg- ja lõppjaamas ootama oma järjekorda, et mitte sattuda kohakuti reisirongide ja muu jamaga. Nii et kaubale pole vaja ülikiiret raudteed, talle aitab ka olemasoleva tugevdamisest ja kaasajastamisest.
Jah, olen kuulnud, kuidas lubatakse, et "kohe-kohe tehakse seadus, mis teeb muud transpordiliigid nii kalliks, et vedajatel ei jää muud üle, kui kaupa Rail Balticuga vedada". Kahjuks on see ikka ja jälle ainult lubadus ja seda ei tasuks võtta tõsisemalt kui teisi poliitikute lubadusi (a'la viie rikkama riigi hulka jt.) Ja oleme näinud seda meie tarkade majanduspoliitikute "kallimaks tegemise" meetodit näiteks alkoholiaktsiisi puhul - leitakse kõrvaltee, ostetakse Lätist. Eesti ei asu võtmepunktis keset Euroopat, ka Eestist annab kauba kõrvalt mööda suunata. Ja tee siis oma superhüper-megaraudteega mida tahad . . .