50+ nurgake
valus lugeda, mis toimub Kiievis ja üldse Ukrainas
mina(ke) 26. jaanuar 2014, kl 18.11 |
m62 26. jaanuar 2014, kl 18.29 |
Milline rahvas saab oma tahtmise? Ukraina on jaotunud eri suundade esindajate vahel, kommunistidest kuni marurahvustlasteni.
Ukraina vajab aeglast, sügavat ja kultuurilist muutust, mida juhiksid ukrainlased, kes tahavad elada vähemkorrumpeerunud riigis. Nad peavad looma tugevad alternatiivsed institutsioonid nagu meedia, ametiühingud või koolid ja ka poliitilised organisatsioonid. Nad peavad veenma oma ärimehi keskkonda muutma. Nad peavad leidma ettevõtted, mis keelduvad suhtumisest «äri nagu ikka
Ukraina vajab aeglast, sügavat ja kultuurilist muutust, mida juhiksid ukrainlased, kes tahavad elada vähemkorrumpeerunud riigis. Nad peavad looma tugevad alternatiivsed institutsioonid nagu meedia, ametiühingud või koolid ja ka poliitilised organisatsioonid. Nad peavad veenma oma ärimehi keskkonda muutma. Nad peavad leidma ettevõtted, mis keelduvad suhtumisest «äri nagu ikka
Krokodill 26. jaanuar 2014, kl 18.39 |
Enamus protesteerijatest on Lääne Ukrainast, enamik Ida Ukraina elanikke on venelased, Idas on kaevandused ja tehased, Läänes ei toodeta oluliselt midagi, ainult haned jalutavad ringi. Mind huvitab see, millest need mässulised elavad kuude viisi Maidanil passides. Oletame kui protesteerijad saavad oma tahtmise ja valitsus astub tagasi, mida nad edasi hakkavad tegema, kui puuduvad juhtimisoskused, sportlasi on varemgi valitsuse kukutajate hulgas olnud, no aga musklid ei garanteeri veel mõistust.
mina(ke) 26. jaanuar 2014, kl 18.43 |
lihtrahvast ma mõtlesin. su pidamisi ja pidamisi kokku lugedes arvan, et sinu jaoks on nad marurahvuslased. olgu nii, eks minagi ole seesugune rahvuslane, keda putini ja savisaarlased maruks nimetavad, veelkord olgu. see, mis sa ukraina vajadusest ütled on põhimõtteliselt õige mu meelest, aga tundsin sõnades taunivat hoiakut. arvad, et nad tahavad seda kõike liiga kiiresti? et tegelikult on sellega aina aega ja aega, et enne peaks laulma ja käest kinni hoidma?
tõmoshenkol pole niikaua aega oodata - see on emotsioon, annan endale aru.
tõmoshenkol pole niikaua aega oodata - see on emotsioon, annan endale aru.
Krokodill 26. jaanuar 2014, kl 18.51 |
To Minake: Tuleda meelde eelmisi revolutsioone, nii Gruusias kui Ukrainas, mis sellest sai. Tõmoshenko on alati olnud riigivaras, varem ka Inerpoli poolt tagaotsitav. Kui oskad inglise keelt siis soovitan lugeda Brzhezinski raamatut' Moscow' seal on palju juttu temast, juba 90-te alguses oli tal oma lennuk.
Lee 26. jaanuar 2014, kl 18.53 |
mina(ke) 26. jaanuar 2014, kl 18.57 |
vaaaal 26. jaanuar 2014, kl 18.58 |
mina(ke) 26. jaanuar 2014, kl 19.00 |
Krokodill 26. jaanuar 2014, kl 19.04 |
To minake: Mul on tunne, et sa loed ainult enda kommentaare, teiste omi ei viitsi lahti mõtestada, aga katsu ikka ja mõtle kuidas ta sai superrikkaks 90-ndate alguses!?. Raha tal oli olemas, mis vajaka oli, see oli võim. Venemaal ta seda ei oleks saanud, oli seal tagaotsitav, mis siis muud kui Ukrainasse kanda kinnitama.
Lee 26. jaanuar 2014, kl 19.05 |
mina(ke) 26. jaanuar 2014, kl 19.16 |
ma loen sind, krokodill, kõiki teisi ka, mis sest, et ma kõikidest välja ei tee. ma tean millisele infole sa vihjad, kuid vaidlema selle üle ei hakka, tõestama samuti mitte. ma ei ole lihtsalt nõus su info tõlgendamisega. las mul olla oma arvamine, see pole praegu tähtis. ma tean, et ma ei saa midagi teha ja see ei ole mitte hea tunne
Krooks 26. jaanuar 2014, kl 19.36 |
Maarja 26. jaanuar 2014, kl 20.05 |
Ma arvan, et mina(ke) on ajupesu ohver ja sellisele on võimatu midagi selgeks teha. Minu mees on ukrainlane ja tema sugulased elavad Dnepropetrovskis, kellega ta kogu aeg viimasel ajal sidet peab, tavalised inimesed ei taha mingeid rahutusi erit veel sellega kaasnevad Molotovi kokteilid, kivid, autode süütamine, inimesed tahavad rahus elada. Arvatakse, et neid protestante rahastatakse kuskilt mujalt. Tõmošenko on varas jah ja suuremastaabiline.
m62 26. jaanuar 2014, kl 20.25 |
heltsik 26. jaanuar 2014, kl 20.35 |
Maarja
pole ukraina sündmustega kursis, aga see võib õige küll olla, et demosntratsioonide taga on kellegi karvane käsi. lollikesed on üles köetud ja möllavad, kuid ei tea tegelikult isegi KELLE kasuks nad möllavad. näiteks meie madisson - marurahvuslane. aga käisid hoopis jutud, et kgb agent. oli äkki hoopis venemaa poolt kinnimakstud provokaator, et kohaliku olukorda pinevaks ajada, et eestile lääne silmis oma fashismiga halba mainet luua jne. võib olla oli koguni nii loll, et ei saanud ise ka aru, et töötas hoopis eesti vastu. tark ta ei saa ju olla, kui nüüd hispaanias prükkarina elab:))
kes on ajalugu õppinud, teab, et revolutsioonid on tihtipeale, jumal teab kust juhitud. vene revolustiooni tegid juudid ja rahastas saksamaa. ukraina mässu aga rahastab äkki hoopis putin, et valitsust nõrgestada ja maad oma kontrolli alla saada.
kuigi ma pole süvenenud praegu, mis meelne on valitsus ja mis meelsed mässajad. aga revolutsioon on alati selline - kas teate maid, kus on peale revolutsiooni asjad paremaks läinud?
pole ukraina sündmustega kursis, aga see võib õige küll olla, et demosntratsioonide taga on kellegi karvane käsi. lollikesed on üles köetud ja möllavad, kuid ei tea tegelikult isegi KELLE kasuks nad möllavad. näiteks meie madisson - marurahvuslane. aga käisid hoopis jutud, et kgb agent. oli äkki hoopis venemaa poolt kinnimakstud provokaator, et kohaliku olukorda pinevaks ajada, et eestile lääne silmis oma fashismiga halba mainet luua jne. võib olla oli koguni nii loll, et ei saanud ise ka aru, et töötas hoopis eesti vastu. tark ta ei saa ju olla, kui nüüd hispaanias prükkarina elab:))
kes on ajalugu õppinud, teab, et revolutsioonid on tihtipeale, jumal teab kust juhitud. vene revolustiooni tegid juudid ja rahastas saksamaa. ukraina mässu aga rahastab äkki hoopis putin, et valitsust nõrgestada ja maad oma kontrolli alla saada.
kuigi ma pole süvenenud praegu, mis meelne on valitsus ja mis meelsed mässajad. aga revolutsioon on alati selline - kas teate maid, kus on peale revolutsiooni asjad paremaks läinud?
Lee 26. jaanuar 2014, kl 20.46 |
kle 26. jaanuar 2014, kl 20.51 |
m62 26. jaanuar 2014, kl 21.03 |
Ukrainas on võim oligarhide ja mafioossete ringkondade käes. Tahetakse muutusi, mitte küll nn. Lääne demokraatiat, aga mingeidki muutusi.Ukraina praegune president on võimust hammastega kinni, sest tema taga on klann, kes rikastub rahva kulul. Venemaalgi pidi olema parem ärikliima. Ukrainas saab ainult altkäemaksudega. Võib-olla ongi see korrupsioon Ukraina rahvuslik omapära.
m62 26. jaanuar 2014, kl 21.06 |
m62 26. jaanuar 2014, kl 21.46 |
10a. tagasi kirjutati nii
Konfliktihõngulised vastasseisud ei tulene mitte niivõrd Ukraina rahvuslikust koosseisust, kuivõrd tõdemusest, et ukraina rahval on villand sellest, kuidas maad on seniajani valitsetud. Vastasseis on poliitiline, ja need, kes üritavad seda viia rahvuslikule pinnale, pole sisuliselt huvitatud Ukraina edenemisest ühtse riigina. Tänane olukord Ukrainas on ühtlasi rahva hinnang Leonid Kutšma täielikule ebaõnnestumisele presidendina. Janukovitšis nähakse Kutšma mantlipärijat ja see on väga nõrk ning ebaveenev positsioon.
Konfliktihõngulised vastasseisud ei tulene mitte niivõrd Ukraina rahvuslikust koosseisust, kuivõrd tõdemusest, et ukraina rahval on villand sellest, kuidas maad on seniajani valitsetud. Vastasseis on poliitiline, ja need, kes üritavad seda viia rahvuslikule pinnale, pole sisuliselt huvitatud Ukraina edenemisest ühtse riigina. Tänane olukord Ukrainas on ühtlasi rahva hinnang Leonid Kutšma täielikule ebaõnnestumisele presidendina. Janukovitšis nähakse Kutšma mantlipärijat ja see on väga nõrk ning ebaveenev positsioon.
m62 26. jaanuar 2014, kl 22.10 |
Konflikti väga tõenäolise teravnemise korral juba lähitulevikus üritab isegi Venemaa hoida Ukrainas välispoliitilises mõttes hästi madalat profiili, kuna isegi hüpoteetiline territoriaalne laienemine oma lõunanaabri arvelt tooks tegelikult endaga kaasa tohutuid sise- ja välispoliitilisi komplikatsioone ning sotsiaal-etnilisi pingeid. Kaasa arvatud isegi Venemaale (valdavalt) lojaalses Krimmis.
Ukraina teravaimat sisepoliitilist kriisi võib teataval määral isegi võrrelda veerandsajandi eest alanud Balkani kriisiga, ka Ukrainal puuduvad selle ületamiseks head lahendused – paraku juba puuduvad! Minu meelest seisneks suhteliselt rahuldav lahendus järgmises: opositsioon võimaldanuks Viktor Janukovõtšil toimida presidendina 2015. aasta valimisteni. Riigi majandusse oleks muuhulgas investeeritud vähemalt 15 miljardit USD Venemaalt eraldatud laene (huvitav, kes küll nüüd söandaks seda teha?), talv edukalt üle elatud ning järgmisel sügisel alanuks valimiskampaania, kus opositsioonil oleksid kindlasti suured ja legaalsed (sic!) võidušansid. Tõsi küll, need oleksid igati arvestatavad ka Viktor Janukovõtšile; pole sugugi välistatud, et opositsioon pidas ka seda silmas ning oli oma nõudmistes lõpuni leppimatu. Alternatiivne hetkeseis paistab aga pea lootusetuna.
P. S. Viktor Janukovõtši viimase aja tegemisi iseloomustab aga heitlikkus, argus, ebademokraatlikkus, „rehepaplus“ ning igasuguse riikliku visiooni puudumine.
Ukraina teravaimat sisepoliitilist kriisi võib teataval määral isegi võrrelda veerandsajandi eest alanud Balkani kriisiga, ka Ukrainal puuduvad selle ületamiseks head lahendused – paraku juba puuduvad! Minu meelest seisneks suhteliselt rahuldav lahendus järgmises: opositsioon võimaldanuks Viktor Janukovõtšil toimida presidendina 2015. aasta valimisteni. Riigi majandusse oleks muuhulgas investeeritud vähemalt 15 miljardit USD Venemaalt eraldatud laene (huvitav, kes küll nüüd söandaks seda teha?), talv edukalt üle elatud ning järgmisel sügisel alanuks valimiskampaania, kus opositsioonil oleksid kindlasti suured ja legaalsed (sic!) võidušansid. Tõsi küll, need oleksid igati arvestatavad ka Viktor Janukovõtšile; pole sugugi välistatud, et opositsioon pidas ka seda silmas ning oli oma nõudmistes lõpuni leppimatu. Alternatiivne hetkeseis paistab aga pea lootusetuna.
P. S. Viktor Janukovõtši viimase aja tegemisi iseloomustab aga heitlikkus, argus, ebademokraatlikkus, „rehepaplus“ ning igasuguse riikliku visiooni puudumine.
nojah, 26. jaanuar 2014, kl 22.17 |
Unine juba 27. jaanuar 2014, kl 00.38 |
täiesti ärkvel 27. jaanuar 2014, kl 07.37 |
luuletaja 27. jaanuar 2014, kl 09.35 | Registreerus: 11 aastat tagasi Postitusi: 1,793 |
Teema autorilt on südamlik et …
.. ta üldse hinge vaevab võõra murega .
Minagi pole palju lugenud meediast ega kirjandusest Ukraina kohta – omagi
Kodu/ riigi kohta kõike peensusi veel ei tea .
Üldiselt aga Krokodilliga paljus nõustun –
enamus rahvast ei teaks mida võidugi puhul
edasi teha . Et praegune juht oma rikkusi kaitseb
riigi juhina olemisel – jaa OMA kambagi abiga ,
on samuti võimalik jaa tõenäoline . Et Lääne
pool on ilma tööstuseta – on mullegi üllatus .
kui meiegi riik iseseisvaks sai – kas meiegi tulemus oli just kõige ideaalsem ? kui paljud sel hetkel ära kasutasid riigi nõrkust riigi õiguskaitse
seisukohalt . Kes sai see varastas – tehaseidki varastati puupaljaks jaa kuni maatasa tehtigi viimaks . kui paljude meiegi suurte tegelaste
minevikust kehtib reegel - “esimene miljon on
hägune jaa tume ?” . kui paljud aga varem lausa
telekaski kiitlesid : “ vaid üks klikk jaa – miljon on
minu taskus ! “.
Tuleks hoopis alustada utoopilisest :
Kas ongi ideaalset ühiskonda olemaski !
Kapitalismis mõned miljonärid “ekspluateerivad
Miljoneid lihttöölisi “
Kommunismis peaks olema “igale tema vajaduse järgi – igalt tema võimete järgi “
Sotsialismis “ puudus inimese poolt teise inimese ekpluateerimine “ .
Hetkel on kui muinasjutus lahkteel olemine
Jaa arvamine – milline on see õige tee .
Minu arvates võiks selle teema sujuvalt üle viia
Arutluseks – milline peaks olema
IDEAALNE ÜHISKOND
JAA SELLE POLIITIKA
Kui selline teema juba kutsuks KÕIKI
vähemalt siinseidki tarkpäid – jaa tavalisigi veel
arutlema jaaa – ideaalset tulevikku (kasvõi)
ENNUSTAMA
.. ta üldse hinge vaevab võõra murega .
Minagi pole palju lugenud meediast ega kirjandusest Ukraina kohta – omagi
Kodu/ riigi kohta kõike peensusi veel ei tea .
Üldiselt aga Krokodilliga paljus nõustun –
enamus rahvast ei teaks mida võidugi puhul
edasi teha . Et praegune juht oma rikkusi kaitseb
riigi juhina olemisel – jaa OMA kambagi abiga ,
on samuti võimalik jaa tõenäoline . Et Lääne
pool on ilma tööstuseta – on mullegi üllatus .
kui meiegi riik iseseisvaks sai – kas meiegi tulemus oli just kõige ideaalsem ? kui paljud sel hetkel ära kasutasid riigi nõrkust riigi õiguskaitse
seisukohalt . Kes sai see varastas – tehaseidki varastati puupaljaks jaa kuni maatasa tehtigi viimaks . kui paljude meiegi suurte tegelaste
minevikust kehtib reegel - “esimene miljon on
hägune jaa tume ?” . kui paljud aga varem lausa
telekaski kiitlesid : “ vaid üks klikk jaa – miljon on
minu taskus ! “.
Tuleks hoopis alustada utoopilisest :
Kas ongi ideaalset ühiskonda olemaski !
Kapitalismis mõned miljonärid “ekspluateerivad
Miljoneid lihttöölisi “
Kommunismis peaks olema “igale tema vajaduse järgi – igalt tema võimete järgi “
Sotsialismis “ puudus inimese poolt teise inimese ekpluateerimine “ .
Hetkel on kui muinasjutus lahkteel olemine
Jaa arvamine – milline on see õige tee .
Minu arvates võiks selle teema sujuvalt üle viia
Arutluseks – milline peaks olema
IDEAALNE ÜHISKOND
JAA SELLE POLIITIKA
Kui selline teema juba kutsuks KÕIKI
vähemalt siinseidki tarkpäid – jaa tavalisigi veel
arutlema jaaa – ideaalset tulevikku (kasvõi)
ENNUSTAMA
aff 27. jaanuar 2014, kl 09.42 |
Mis tähendab teemat ei valda? Et kui ei arva nii nagu sinu sugulased Dnepropetrovskis, siis teemat ei valda?
Eriti suur argument on Tõmoshenko lennuk, võiks mõelda, et Janukovitsh kappab veel hobuse seljas.
Ukrainlased jagunevad kaheks, venemeelsed, kes tahavad, et Ukraina kuuluks ka edaspidi ja igavesti Venemaa alla ja need, kes tahavad Euroopa Liitu. Kuidas saab üldse öelda, et kumbki pool on loll ja teemat ei valda!
Ukrainlased on ju samasugune Venemaa poolt allasurutud rahvas nagu meie omal ajal. Vahe on selles, et see riik võiks olla superedukas, kuna neil on maavara ja viljakad maad, kuid see rikkus läheb Ukraina rahvast mööda millegipärast.
Eriti suur argument on Tõmoshenko lennuk, võiks mõelda, et Janukovitsh kappab veel hobuse seljas.
Ukrainlased jagunevad kaheks, venemeelsed, kes tahavad, et Ukraina kuuluks ka edaspidi ja igavesti Venemaa alla ja need, kes tahavad Euroopa Liitu. Kuidas saab üldse öelda, et kumbki pool on loll ja teemat ei valda!
Ukrainlased on ju samasugune Venemaa poolt allasurutud rahvas nagu meie omal ajal. Vahe on selles, et see riik võiks olla superedukas, kuna neil on maavara ja viljakad maad, kuid see rikkus läheb Ukraina rahvast mööda millegipärast.
tibu 27. jaanuar 2014, kl 10.13 |
Seal on erinevaid tahtmisi aga...keegi ei ole neid kinni hoidnud, kes on tahtmnud Euroopasse tööle minna, ukrainlasi töötab Soomes, Norras ja mujal päris palju, kui see rahateenimsievõimalus on üles leitud.Ilmselt tahavad nad rohkem oma riiki arendada ja edasi minna kaasaegses stiilis riigina.
Hoholl 27. jaanuar 2014, kl 18.33 |
To aff: Kirjutad, et kui nii ei arva nagu sugulased? Need sugulased ju elavad seal sees, aga siin arvad delfis, pisut kitsarinnaline, kas pole? Loe heltsiku kommentaari, tema kirjutab ei ole ühtki revolutsioon, mis oleks rahvale head toonud. Samuti loe m62 kommentaar, need inimesed jagavad olukorda sinust tunduvalt paremini. Ise sa vist pole Ukrainas kordagi käinud ja targutad.
Lisa postitus